Private High School GES

Mój przyjaciel miś

Projekt: „Mój przyjaciel miś” powstał z myślą o Dniu Pluszowego Misia, który obchodzony jest 25 listopada. W świetlicy „Świat ekranu” obejrzeliśmy film o jednym z najbardziej kultowych misiów, czyli o misiu Paddingtonie. A potem postanowiliśmy misie …uszyć!

Pracę rozpoczęliśmy od wykonania różnego rodzaju misiów z skrawków materiału, filcu czy sztruksu, które następnie zdobiły gazetkę w stołówce szkolnej. W świetlicy plastycznej mogliśmy zapoznać się z historią powstania Dnia Pluszowego Misia, a następnie przystąpić do szycia. Najpierw musieliśmy zaprojektować misie, następnie zadbać o przygotowanie potrzebnych materiałów, a później – szyć naprawdę. Wyszło pięknie!

Święta

Uwielbiamy ten przedświąteczny czas! Snuliśmy się po korytarzach naszej szkoły, nasłuchując kolęd płynących zza drzwi. Nuciliśmy świąteczne piosenki i wdychaliśmy wszechogarniający zapach świeżo ozdobionych świerków. Czas w świetlicach spędziliśmy na tworzeniu ozdób świątecznych. I wiecie co? Naprawdę dobrze nam to wychodziło! Stworzyliśmy stroiki na wigilijne stoły wykorzystując do tego szyszki, orzechy, pióra, wykałaczki i sznurki. W świetlicach plastycznych aż wrzało. Wykonaliśmy kartki świąteczne, torebki na prezenty oraz bombki. Staraliśmy się, by nasze ozdoby składały się z samych naturalnych produktów, dlatego w ruch poszła słoma, patyki czy kamienie. W pozostałych świetlicach odbywały się wspólne kolędowania i odtwarzanie bożonarodzeniowych filmów oraz bajek. Postanowiliśmy, że w przyszłym roku będzie działo się jeszcze więcej!

Marzec

Wiosna to czas, w którym świat budzi się do życia. Dni stają się coraz dłuższe i cieplejsze, a na drzewach rozkwitają pączki kwiatów. Choć nadchodząca pora roku przywitała nas mroźną aurą, to w żaden sposób nie odwiodło nas to od podejmowania różnego rodzaju aktywności w świetlicach. Zmieniająca się wokół przyroda pozwoliła nam lepiej wczuć się w magię wiosny. Pomimo że pogoda w tym roku nie okazała się wyjątkowo łaskawa, pierwsze cieplejsze dni postanowiliśmy wykorzystać na szukanie oznak zbliżającej się wiosny. Podczas spaceru na boisku szkolnym mogliśmy zaobserwować, jak świat wokół nas się przeobraża. Przyglądaliśmy się drzewom, wąchaliśmy kwiaty, obserwowaliśmy, jak zmienia się pogoda. Koniec zimy oznaczał też dla nas okazję do dłuższego przebywania na boisku szkolnym. Były rozgrywki w piłkę nożną, zabawy w chowanego i berka oraz możliwość swobodnej gry z kolegami i koleżankami z klasy. Druga połowa marca upłynęła równie aktywnie w świetlicy plastycznej, gdzie wykonaliśmy szereg prac poświęconych wiośnie. Część z nich została wykorzystana jako element dekoracji stołówki szkolnej. Powstały kolorowe girlandy z bibuły i papieru oraz kwiaty z wytłaczanek po jajkach. W świetlicy gier mieliśmy natomiast okazję stworzyć puzzle z wizerunkiem wiosennych kwiatów, dzięki czemu przypomnieliśmy sobie, jak wyglądają krokusy, przebiśniegi czy stokrotki. Powstała w ten sposób układanka z pewnością nie raz posłuży nam do wspólnej zabawy z kolegami lub koleżankami.

EDU-granie (Mateusz i Kasia)

04.03-08.03.2019

Cieplejsze dni, gorące słońce – niewątpliwie w powietrzu czuć zbliżającą się wiosnę. By nie stracić dobrej energii, która nadchodzi wraz z przedwiośniem, chcieliśmy zabrać się za małe porządki. Ponieważ wielkie rzeczy zaczynają się od małych kroków, dlatego ogłosiliśmy zbiórkę domowych, używanych gier planszowych, które następnie miały zostać przekazane szkolnej świetlicy.

Projekt świetlicy zakładał rozpropagowanie idei zero waste (“brak śmieci”/”brak marnowania”). Zamiast kupować coraz więcej i więcej, chcieliśmy wykorzystać zasoby, które już posiadamy i nauczyć się nadawać im nowe życie. Zwłaszcza, że często nasze domy przepełniają przedmioty, z których już nie korzystamy. Uczniowie przygotowali duży plakat, informujący o zbiórce, który następnie został umieszczony w holu szkoły. Podczas trwania akcji udało nam się zebrać kilka gier, które następnie przeglądaliśmy, naprawialiśmy i uczyliśmy się z nich korzystać. “Nowe-stare” gry trafiły do szaf w “gimnastyce umysłu”, by zostać z nami na dłużej. Podczas projektu mieliśmy też okazję stworzyć własne gry w świetlicach plastycznych. Okazało się, że budowanie gier, to wcale nie takie proste zadanie. Wymagało od projektantów wiele pracy, która jednak okazała się warta poświęcenia, gdy można było z przyjaciółmi zacząć grać.

Ogromną radość sprawił nam zorganizowany w czasie projektu turniej tenisa stołowego. W piątkowe popołudnie nasza stołówka zmieniła się halę sportową, na której mogliśmy spróbować swoich sił i poćwiczyć umiejętności. Rozgrywki przyciągnęły zarówno młodszych, jak i starszych uczniów. Oprócz graczy, stołówkę wypełnili kibice, którzy wytrwale obserwowali i dopingowali swoich przyjaciół. Było sporo radości i zabawy. Z niecierpliwością czekamy na kolejne projekty świetlicy :-)

Gdy za oknem pada śnieg

10.12 – 14.12.2018

Niezwykłe ozdoby, urokliwe witraże, piękne pejzaże a wszystko w zimowej oprawie królowały w tym tygodniu projektowym w świetlicy szkolnej. Po gruntownym omówieniu z uczniami zimowych inspiracji, zakasaliśmy rękawy do pracy i rozpoczęliśmy nasze działania od stworzenia dzieł z wykorzystaniem waty, wacików oraz szyszek. Zwłaszcza te ostatnie cieszyły się tak ogromnym zainteresowaniem, że bardzo szybko cały zapas został skrupulatnie obsypany brokatem i zabrany do domów przez uczniów. W kolejnych dniach naszym nierozłącznym kompanem stały się nożyczki, dzięki którym wyczarowaliśmy przestrzenne gwiazdki i witraże. Te bardzo sprawnie zostały zawieszone przez uczniów na ścianie w stołówce, która od razu nabrała zimowego charakteru. Cały tydzień został zwieńczony pejzażami z bitej śmietany i orzechowych posypek, które w niektórych przypadkach nim powstały, to już zdążyły zniknąć - pozdrawiamy naszych łasuchów!

Relacja fotograficzna

Makaronowy zawrót głowy

22.10 -26.10.2018

W związku z tegoroczna inspiracją kalendarzem świąt nietypowych nadszedł czas na makaronowy zawrót głowy z okazji Światowego Dnia Makaronu! W tym tygodniu uczniowie mieli okazję poznać jego różne rodzaje oraz zainspirować się ich kształtem przy tworzeniu prac plastycznych. Wielu z nich wykonało kolaże lub szkatułki skrupulatnie nim zdobione. Uczennice wyjątkowo chętnie tworzyły biżuterię, którą następnie dumnie prezentowały na szkolnych korytarzach. Zwieńczeniem całego tygodnia działań z tym niezwykle wdzięcznym materiałem było wykonanie sałatki makaronowej na słodko. I byłoby można rozpisywać się nad jej popularnością w tym miejscu lecz wystarczy, iż napomknę, że cały zapas składników został przerobiony i spożyty niezwykle sprawnie przez chętnych uczniów. Viva la pasta!

Relacja fotograficzna

Barwy jesieni

17.09-21-09.2018

Pora dokonać pierwszej odsłony działań projektowych związanych z wielkoformatową gazetką. W tym tygodniu uczniowie zainspirowani barwami jesieni tworzyli w świetlicach tematycznych elementy charakterystyczne dla tej pory roku. Wielu z nich wykonało liście różnymi technikami z tak wysoką skutecznością, iż rozstanie się z nimi było dla nich niemożliwe. Po wielu pertraktacjach udało się w niektórych wypadkach wynegocjować ich wypożyczenie na okres ekspozycji! Przez uczniów klas starszych stworzone zostały kreskówkowe postacie dzielnie zmierzające do szkoły, które bardzo chętnie kolorowali uczniowie klas młodszych. Pojawił się także pomysł wykonania bajkowych kropli deszczu, który został szybko wdrożony w życie. Jeszcze tylko drobny wysiłek zainstalowania na gazetce wszystkich dzieł i już możemy cieszyć w stołówce oko naszą pierwszą tegoroczną gazetką tematyczną!

Relacja fotograficzna

Projekt gazetki progresywnej

10.09 – 14.09.2018

Rozpoczęcie roku szkolnego już za nami. Jest to dla nas szczególny rok, w którym nasza szkoła obchodzi dziesięciolecie swojego istnienia. W świetlicy postanowiliśmy z tej okazji stworzyć projekt całorocznej gazetki progresywnej, która tak jak nasza placówka będzie się zmieniała wraz z upływem czasu. Zainspirowani zmianami w świecie przyrody uczniowie postanowili połączyć koncepcję wielkoformatowego szkicu szkoły ze zmieniającymi się porami roku. Po całotygodniowych naradach, szkicach i malowaniach w stołówce szkolnej zawisła baza do naszych dalszych działań projektowych. Uczniowie pełni entuzjazmu zaczęli planować poszczególne jej odsłony, z których każda zostanie tu przedstawiona. Pozostaje tylko zakasać rękawy do pracy!

Relacja fotograficzna

Noc muzeów – z wizytą w starożytnym Egipcie

21.05 – 25.05.2018

Coraz dłuższe i cieplejsze dni przed nami! Nie sposób nie wykorzystać tych sprzyjających warunków pogodowych do organizowania rozmaitych wypraw krajoznawczych. W tym tygodniu zachęcaliśmy dzieci do podzielenia się z nami wrażeniami po organizowanej w coraz większej ilości miast nocy muzeów. Jest to także dobry czas by zainteresować tym wydarzeniem osoby, które jeszcze nie miały okazji w nim uczestniczyć. W świetlicach skupiliśmy się na wyprawie do starożytnego Egiptu. Dzieci miały możliwość zobaczenia filmów popularnonaukowych, wykonania wielkoformatowych malowideł oraz papirusów, wcielenia się w rolę archeologa w trakcie wykopalisk, stworzenia starożytnej biżuterii a nawet wykonania i skosztowania pasty z ciecierzycy. Mamy nadzieję, że powyższe działania zachęcą uczniów do aktywnego poszukiwania wydarzeń w ich okolicy i dzielenia się z nami rezultatami tych wypraw.

Relacja fotograficzna

NOWE ŻYCIE STARYCH RZECZY

16.04-20.04.2018

Zamiast wyrzucać stare i poniszczone rzeczy, czasem warto wykorzystać je na nowo. Przerabianie przedmiotów codziennego użytku staje się bowiem doskonałą zabawą, a także pozwala stworzyć oryginalne elementy zarówno wystroju wnętrza, jak i dorbnych upominków. Powstające przedmioty charakteryzują się niepowtarzalnością i stanowią swego rodzaju unikaty. Postanowiliśmy zatem, aby i w naszych świetlicach można było znaleźć kilka recyklingowych inspiracji. Pierwszą z nich były osłonki na doniczki. Niby nic takiego, a jednak materiał, z którego zostały wykonane przedmioty budził jednocześnie zachwyt i niedowierzanie. Klamerki, wykorzystywane najczęściej do wieszania prania, stały się świetną bazą do tworzenia ozdobnych pojemniików. Podobnym działaniem, pod względem prostego wykonania, okazały się szklane pojemniczki pełniące funkcję mini świecznika. Do ich wykonania posłużyły malutkie słoiki oraz różnokolorowe włóczki. Niektóre z nich to prawdziwe arcydzieła. Jako ostatnie zostały wyczarowane pojeminiki na różnego rodzaju przybory szkolne. Kto by pomyślał, że można je stworzyć z papierowych rolek. Zajęcia prowadozne na świeżym powietrzu spowodowały, że cieszyły się one dużym zainteresownaiem. Uczniowie dzięki temu poznali różne sposoby ponownego wykorzystania materiałów oraz mieli okazję zaprojektówać swój własny przedmiot z surowców wtórnych. Radość i przyjemność towrzenia były jedynie potwierdzeniem, że dzieci uwielbiają tego typu przedsięwzięcia.

S.I.E.

Udało się! W najskrytszych snach nie przypuszczaliśmy, że tak szybko do nas wrócą. Muzycy "Małego S.I.E." ponownie zawitali w murach Gaudium Et Studium. Słyszeliśmy od młodszych kolegów i koleżanek, że potrafią wydobyć ze swoich instrumentów hipnotyzujące ale i niezwykle energetyczne melodie. Nie zawiedli nas. Za pomocą dźwięków wraz z zespołem przemierzaliśmy najrozmaitsze kraje i zakątki całego świata. Oprócz kubanskiego conga, afrykańskiej djembe czy brazylijskiego surdo, których pogłos roznosił się po korytarzach naszej szkoły, artyści przywieźli ze sobą prawdziwą, muzyczną perełkę: śpiewające misy z Nepalu. Do teraz nie możemy wyjść z podziwu nad tajemniczością tego instrumentu. A co najważniejsze - każdy z nas mógł spróbować własnych sił w okiełznaniu grających przedmiotów. Teraz wiemy to już na pewno, chcielibyśmy aby muzycy tworzący Studium Instrumentów Etnicznych byli u nas stałymi gośćmi. Pragniemy czerpać od nich radość, euforię i żywotność, którą przekazują podczas swoich imponujących pokazów. Czekamy na kolejne odwiedzimy!

PROJEKT „CZYM PACHNIE MAJ?” – Kasia Z. i Paulina

Wraz z pojawieniem się pierwszych oznak wiosny postanowiliśmy sprawdzić: „czym pachnie maj?”. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od prac związanych z przesadzaniem i sadzeniem kwiatów, dzięki temu poznaliśmy nowe gatunki roślin i dowiedzieliśmy się, na czym polega ich pielęgnacja. Zauważyliśmy, że każdy z poznanych kwiatów charakteryzuje się wyjątkowym zapachem. Największą popularnością cieszyło się wykonanie wody zapachowej przy użyciu olejków. Mogliśmy samodzielnie stworzyć własny zapach i zabrać go ze sobą do domu w niewielkich pojemnikach. Najbardziej podobał się wszystkim zapach róży i lawendy. Nie mogło zabraknąć również zajęć podczas, których wykonaliśmy na patykach kwiaty z krepiny. Ich budowę utrwaliliśmy poprzez szkicowanie wybranych roślin i stworzenie krzyżówki, w której na podstawie zdjęć odgadywaliśmy różne rodzaje kwiatów.

Relacja fotograficzna

OZDOBY WIELKANOCNE

26.03 – 28.03

Nadszedł czas pozostawienia za sobą chłodnych zimowych dni i przygotowania się na przywitanie wiosennego słońca. Wraz z nadejściem dłuższych dni i budzeniem się uśpionej przyrody do życia obchodzimy święta wielkanocne. W świetlicach postanowiliśmy wykonać różnorodne ozdoby, które swoją symboliką wprowadzą nas w odpowiednią atmosferę. Zaczęliśmy od stworzenia wielkoformatowych pisanek i pierwszych wiosennych kwiatów, które przyozdobiły stołówkę szkolną. Wykonaliśmy też zawieszki w kształcie baranka, króliczka i kurczaczka. Wytrwali ozdabiali styropianowe jajka, wykorzystując włóczkę, cekiny, piórka i technikę frotażu. Nie mogło zabraknąć zajęć, na których tworzyliśmy koszyczki wielkanocne. Uposażeni w nasze wytwory, mogliśmy spokojnie przygotowywać się do obchodów świąt w naszych domach!

Relacja fotograficzna

PRADAWNE GADY, CZYLI Z WIZYTĄ U DINOZAURA

19.03 – 23.03

Pradawne gady od wieków fascynowały człowieka. Kto z nas nie oglądał z podziwem miniatur tych majestatycznych zwierząt sprzed milionów lat? W tym tygodniu w świetlicach postanowiliśmy przybliżyć ich sylwetki, rozpoczynając od projekcji filmów popularnonaukowych, które zainspirowały nas do dalszych działań. Zachwyceni różnorodnością dinozaurów, postanowiliśmy nauczyć się szkicować najbardziej sztandarowych przedstawicieli gatunku. Od formatu 2D bardzo szybko przeszliśmy do wersji 3D, tworząc stojące miniatury z wykorzystaniem papierowych talerzyków oraz technik origami. Zwieńczeniem projektu była możliwość składania drewnianych modeli, które zostały następnie pomalowane i zaprezentowane rówieśnikom. Okazało się nawet, że są wśród nas „mali paleontolodzy”, którzy niestrudzenie przez cały tydzień opisywali nam wygląd i zachowania poszczególnych osobników. Dziękujemy Wam i liczymy na waszą specjalistyczną pomoc także w przyszłości!

Relacja fotograficzna

JAK GRAĆ BEZ UŻYCIA PRĄDU?

26.02 – 02.02

W tym tygodniu postanowiliśmy sprawdzić, czy w dzisiejszych czasach istnieje możliwość zabawy bez użycia elektroniki. Choć trudno wyobrazić sobie czas wolny bez internetu i telefonu, okazuje się, że można wypełnić go ciekawymi zabawami unplugged/bez prądu. Chcąc przybliżyć dzieciom taką formę spędzania czasu, zachęciliśmy je do samodzielnego tworzenia gier, które wykorzystamy podczas świetlicowych zabaw.

Jednym z pierwszych zadań było stworzenie gry square. Uczniowie przy użyciu kolorowych planszy, projektowali wzory, które po rozcięciu stworzyły zagadkową układankę. Do jej złożenia niewątpliwie potrzeba było dużo czasu i cierpliwości. Innym przykładem twórczego działania dzieci było przygotowanie wielkoformatowej planszy do dość znanej i powszechnej gry – w kółko i krzyżyk.

Oprócz gotowych gier, dzieci przygotowały niezbędne elementy do ich przeprowadzenia. Przestrzenne, ręcznie robione kostki do gry i kręgle z butelek.

Zabawa bez prądu jest świetna!

Relacja fotograficzna

PSZCZÓŁKA MOJA, TWOJA PRZYJACIÓŁKA!

Podczas zajęć popołudniowych w świetlicy poznaliśmy prawdziwe życie pszczół. Pszczołom zawdzięczamy coś więcej niż tylko miód czy - są one niezbędne do produkcji żywności, ponieważ to one zapylają rośliny, które spożywamy. Dowiedzieliśmy się, jak jest zbudowana pszczoła i aby utrwalić zdobytą wiedzę wykonaliśmy plakat, który był dekoracją naszej świetlicowej gazetki. Mieliśmy okazję wykonać miniaturowe modele pszczółek z rolek po papierze. Wszyscy wiemy, że pszczoły są pracowite, dlatego spróbowaliśmy, tak jak one, wykonać pszczeli plaster. Nie był tak smaczny i słodki jak krążki ryżowe z miodem, które powstały na zakończenie projektu. Ze smakiem zajadaliśmy się miodowymi przekąskami. Niestety, warunki atmosferyczne i uparta zima, która nie chciała nas opuścić zmusiła nas do tego, aby sadzenie kwiatów miododajnych przenieść na cieplejsze wiosenne dni. Z niecierpliwością na nie czekamy.

Beata Suszyńska

Relacja fotograficzna

PODRÓŻ DO CHIN

05.03-09.03

Kolorowe smoki, tajemnicze litery, nieoczywiste łamigłówki oraz emocjonujące rozgrywki? Kiedy za oknem szaro i buro, a do tego marcowy mróz nie odpuszcza - to marzymy o słońcu, zielonych liściach i letnich o przygodach. Wielu z nas planuje wakacyjne podróże, dlatego z radością przeczytaliśmy plakat informujący, że w ramach zajęć świetlicy udamy się w …podróż do Chin.

Chińskie przygody rozpoczęliśmy od odkrywania gier planszowych. Gry, które dobrze znamy i lubimy zostały wymyślone w Chinach. Z ogromnym zapałem i zupełnie na nowo wróciliśmy do domina i rozgrywek w chińczyka. Dużo trudności sprawiło nam układanie chińskiej łamigłówki - tangramu. Podczas zajęć mogliśmy samodzielnnie stworzyć elementy tangramu, za pomocą których próbowaliśmy odtworzyć różne układanki. Wydaje się to proste i oczywiste, jednak musieliśmy się nieżle napracować.

Nie lada wyzwaniem okazało się także odczytanie chińskiego alfabetu. Nie poddaliśmy się i wytrwale tworzyliśmy chińkie słowa (imiona, hasła), które następnie przenosiliśmy na zakładki. Kilkoro starszych uczniów podjęło się stworzenia miniksiążki zapisanej wyłącznie chińskimi słowami.

Najwięcej emocji wzbudziła w nas zabawa w budowanie kolorowych smoków. Mogliśmy uruchomić wyobraźnię i tworzyć baśniowe stworzenia, które zajmują szczególne miejsce w kulturze Chin. I tak powstały rysunki, plakaty a nawet smoki 3D, które z dumą prezentowaliśmy rodzicom. Ani się obejrzeliśmy, zajęci ciekawymi zadaniami, i minął kolejny tydzień. Teraz czekamy na wiosnę!

JESTEM DZIENNIKARZEM

22.01-26.01

W ostatnich dniach stycznia projekt: „Jestem dziennikarzem” miał przybliżyć nam pracę w gazecie. Podjęliśmy próbę zredagowania tekstu do szkolnej gazetki, przeprowadziliśmy wywiady oraz zaprojektowaliśmy okładkę czasopisma.

Uczniowie młodszych klas byli szczególnie zainteresowani projektowaniem gazetki na bazie przygotowanego szablonu. W świetlicy „Podróże wyobraźni” tworzyli własne gazety: od strony tytułowej, przez komiksy, krzyżówki, wywiady aż po stopkę redakcyjną na ostatniej stronie. W świetlicy plastycznej dzieci tworzyły wymyślne mikrofony, które miały służyć do przeprowadzania wywiadów.

Starszaki zdecydowanie więcej zabawy znalazły w przygotowaniu i przeprowadzeniu ankiet oraz wywiadów wśród uczniów i rodziców. Ankiety zostały przeprowadzone na dużej próbie osób. Uczestnicy ankiet (zdaniem młodych ankieterów) udzielali wnikliwych, czytelnych i dokładnych odpowiedzi.

Tydzień pracy podsumowały kolorowe kolaże, które wykonano z gazetowych wycinków. Powstały interesujące obrazy zawierające tytuły, kawałki artykułów i fotografie zaczerpnięte z kolorowych tygodników.

MAŁE S.I.E. I WIELKA ENERGIA

Kubanskie conga, afrykańskie djembe, dundun sangban, brazylijskie surdo, australijskie didgerydoo czy czurynga? Co to za dziwne słowa?! Do niedawna nie zdawaliśmy sobie sprawy z istnienia niektórych z nich. Na szczęście pewnego marcowego poranka nasza szkolna aula zapełniła się mnóstwem dziwnych starych pudeł, metalowych beczek, skrzypiących skrzynek, napęczniałych baryłek, cylindrów, gongów i nienatralnej wielkości, złotych talerzy. Odwiedzili nas członkowie grupy Małe S.I.E., należącej do Studium Intrumentów Etnicznych. Przebyli dla nas 400 km i z niezwykłą energią i buchającą zewsząd radością podzielili się z nami swoją pasją. Byliśmi świadkami koncertu, który na długo zapadnie w naszej pamięci. Artyści nie tylko dla nas zagrali - zaprosili nas również do swojego muzycznego spektaklu. Tak, występowaliśmy wraz z nimi! Nadawaliśmy rytm muzyce, śpiewaliśmy, stukaliśmy, dreptaliśmy, daliśmy z siebie wszystko! Po raz kolejny zdaliśmy sobię srpawę, jak wielką moc i ożywienie niesie za sobą dźwięk oraz jak olbrzymią i wierną pasję może rozbudzić w drugim człowieku. Mamy nadzięję, że przyjdzie nam jeszcze kiedyś zatopić się w muzyce Małego S.I.E.! Wracajcie do nas szybko!

BAL KARNAWAŁOWY

15.01-19.01

Karnawał jest ściśle związany z tańcami, a co za tym idzie – ze strojami, przebraniami, maskami i wszelkimi ozdobami. Uczniowie mogli puścić wodze fantazji. Szyliśmy karnawałowe stroje, dzięki czemu mogliśmy poczuć się jak projektanci. Sprawiło nam to dużo frajdy. Tworzenie masek karnawałowych również cieszyło się dużym zainteresowaniem. Największą radość sprawiło uczniom ich ozdabianie – tu też wykazali się ogromną kreatywnością. Z ogromnym zaangażowaniem tworzyli kolorowe proporczyki i ozdoby balowe. To był bardzo kolorowy tydzień.

Relacja fotograficzna

PO CO LUDZIOM CZAS?

2.01-5.01

W tym tygodniu w świetlicy szkolnej postanowiliśmy podjąć wyzwanie wtłoczenia rzeczywistości szkolnej w ramy czasowe. Najmłodsi z nas dowiedzieli się jak wykonać zegar oraz jak z niego korzystać. Dla starszych stworzenie własnego kalendarza było nie lada wyzwaniem. Choć sama idea odmierzania czasu i jego podziału była dla nas ciekawa to jednak najlepsze okazały się aspekty najbliższe naszej rzeczywistości z nim związane. Mieliśmy okazję zrobić sondę wśród koleżanek i kolegów kiedy, kto i co świętuje. Po wpisaniu tych niezwykle istotnych dla nas informacji w stworzone kalendarze już nikt nie będzie miał wymówki, że zapomniał o czyimś święcie. Pozostaje nam już tylko zakupienie z wyprzedzeniem stosownych prezentów.

Relacja fotograficzna

POLSKIE TRADYCJE: OZDOBY BOŻONARODZENIOWE

18.12 – 22.12

Świąteczne szaleństwo trwa w pełni. Gdzie nie spojrzeć z witryn sklepowych spoglądają na nas przepiękne współczesne dekoracje. Choć pokusa wykonania im podobnych była duża postanowiliśmy w tym roku spróbować czegoś zgoła innego. Zainspirowani polskimi tradycjami z różnych regionów pokusiliśmy się o wykonanie takich osobliwości jak choinkowy świat z opłatka, pawie oko czy pająk. Jak co roku wykonywanie tradycyjnych papierowych łańcuchów przyciągnęło wielu chętnych. Łącząc przeszłość z teraźniejszością wykonaliśmy te ozdoby w białej tonacji, co pozwoliło nam na stworzenie zjawiskowej choinki, cieszącej oko w stołówce szkolnej. Najwięcej radości jednak sprawiło nam planowanie, gdzie wykonane cuda zawisną w naszych domach na święta.

Relacja fotograficzna

MAGIA ZIMOWEGO LASU

11.12 – 15.12

W tym tygodniu przenieśliśmy się mentalnie z centrum Poznania w leśne odstępy. Choć za oknem szaro, mokro i ciemno dzięki uruchomieniu wyobraźni i działaniom w świetlicach tematycznych mogliśmy przypomnieć sobie jak piękne są polskie lasy. Realizowane działania pozwoliły nam na poznanie zwierząt aktywnych zimą w tym środowisku. Dowiedzieliśmy się także jak możemy im pomóc w tym trudnym dla nich okresie. Przypomnieliśmy sobie także jakie gatunki drzew są u nas dominujące. Myśląc już o nadchodzących świętach udało nam się także wykonać wielkoformatowe choinki, które teraz dumnie zdobią teren stołówki szkolnej. Dzięki odpowiedniej aranżacji przestrzeni możemy teraz zacząć dostrzegać magię nadchodzących świąt.

Relacja fotograficzna

W ŚWIECIE GWIAZD

22.11 – 24.11

Zapatrzeni w niebo, rozpoczynamy w świetlicy kolejny tydzień projektowy. Tym razem skupiliśmy się na konstelacjach gwiazd. Ze zdziwieniem doszukiwaliśmy się podobieństwa pomiędzy nazwami tych układów a ich wizerunkami graficznymi. Niejednokrotnie padało pytanie: gdzie jest właściwie ta Wielka i Mała Niedźwiedzica? Gdzie Waga? Strzelec? Herkules? Mimo wykonywania kopii konstelacji i obserwowania ich przez własnoręcznie zrobione lunety, problem ich nazewnictwa nie został rozwiązany. Uznaliśmy, że wyobraźnia ludzka nie zna granic i zaufamy w tym zakresie specjalistom. Postanowiliśmy wykonać gwiazdy z wykorzystaniem różnych technik plastycznych. Tutaj już nikt nie miał wątpliwości, co widzi, a nasze prace można było podziwiać na wystawie w stołówce szkolnej.

NASI ANIMOWANI PRZYJACIELE, CZYLI POWRÓT DO KULTOWYCH POLSKICH BAJEK.

06.11 – 10.11

Każdy z nas jako dziecko miał swoją ulubioną dobranockę. Jedni uwielbiali „Bolka i Lolka”, innych urzekły „Przygody Koziołka Matołka”. Takimi pięknymi i wzruszającymi historiami warto podzielić się z kolejnymi pokoleniami. W tym tygodniu uczniowie mieli okazję poznać lub przypomnieć sobie kilka z nich. Okazało się, że zabawa z naszymi animowanymi przyjaciółmi wcale nie kończy się na ekranie. Tworzenie gier planszowych, w których występowali bohaterowie naszych bajek sprawiło dzieciom wiele radości. Poszukiwania animowanych przyjaciół na boisku szkolnym także przyciągnęły wielu chętnych. Jesteśmy przekonani, że nasza przygoda z rysunkowymi kolegami będzie trwała jeszcze długo.

Jesteśmy przekonani, że nasza przygoda z rysunkowymi kolegami będzie trwała jeszcze długo!

Relacja fotograficzna

JAK ARBUZ ZOSTAŁ DYNIĄ?

23.10 – 27.10

Doceniamy jesienne dary i zachwyciliśmy się nad piękną, dorodną, pomarańczową dynią! Odkryliśmy jej wielofunkcyjność :-).

Uruchomiliśmy pokłady kreatywności – na boisku szkolnym stworzyliśmy z dyni abstrakcyjne kolaże.

Okazało się też, że można dynią rozegrać partię kręgli. Po napowietrznych harcach z dynią w roli głównej, przenieśliśmy się do stołówki szkolnej, gdzie z zaproszonym szefem kuchni wykonaliśmy przepyszne placuszki dyniowe.

Dosłownie (i w przenośni) nakarmieni tym doświadczeniem, zyskaliśmy dodatkowe siły, dzięki którym sprawnie uwinęliśmy się z wykonywaniem jesiennych dynio-lampionów.

Postanowiliśmy zastosować zdobyte umiejętności dyniowe w domu. Dobrze, że zbliża się weekend – pokażemy rodzicom, co można stworzyć z dyni!

Relacja fotograficzna

JAKIE SĄ RADY NA ODPADY?

16.10 - 20.10

Zajęcia realizowane w ubiegłym tygodniu w świetlicach w całości zostały poświęcone tematyce ekologii. Uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w aktywnościach, których zadaniem było wyrobienie w nich nawyku dbania o środowisko naturalne. Dzieci miały nie tylko okazję zdobycia wiedzy z zakresu segregacji odpadów czy znaczenia recyklingu, ale mogły też realnie wpłynąć na kondycję przyrody poprzez organizację zbiórki śmieci.

Na początku tygodnia w świetlicy Podróże wyobraźni uczniowie z pomocą nauczyciela wykonali karton, który miał posłużyć do zbiórki odpadów, takich jak makulatura, niepotrzebne pudełka czy papierowe rolki. Został on postawiony w widocznym miejscu na korytarzu, a uczniowie przez cały tydzień mogli przynosić do szkoły śmieci, które następnie zostały wykorzystane do innych prac plastycznych. Oprócz wykonania kartonu do zbiórki, dzieci miały także możliwość zaprojektowania plakatu przedstawiającego działania szkodzące środowisku naturalnemu. Został on stworzony na zasadzie rysunków umieszczonych w przygotowanych wcześniej przez nauczyciela znakach zakazu.

Całość działań w świetlicy plastycznej zakończyło wykonanie robotów, do których stworzenia wykorzystano zebrane wcześniej odpady. Wszystkie projekty uczniów cechowały się oryginalnością i kreatywnością, miały na celu ukazanie, iż nawet ze śmieci da się stworzyć coś ciekawego.

Ubiegły tydzień upłynął niezwykle aktywnie również na boisku szkolnym. Dzieci miały nie tylko możliwość uczestniczenia w zabawach ruchowych, ale także brały udział w zbiórce śmieci znajdujących się na boisku szkolnym. Następnie wszystkie odpady zostały posegregowane i trafiły do odpowiednich koszy.

Po szaleństwach na boisku, uczniowie mogli odpocząć, oglądając filmy i bajki o różnej tematyce, zwłaszcza tej poświęconej przyrodzie i ekologii.

Relacja fotograficzna

JAKIE SKARBY JESIEŃ NIESIE?

18.09 – 22.09

Wakacyjna aura powoli zanika, przechodząc w czas jesiennej słoty. W świetlicy szkolnej czas pluchy i szarugi staramy się zakląć w polską złotą jesień, wykonując rozmaite prace plastyczne. Zaczynamy od girland z liści, które wykorzystujemy do ozdobienia stołówki. Przypominamy sobie o darach jesieni i rysujemy – kasztany, jarzębiny. Lepimy też miniatury z masy solnej i robimy jesienne wycinanki. Na podstawie obejrzanych filmów, omawiamy zachowania zwierząt przygotowujących się do nadchodzącej zimy. Zainspirowani przyrodą, tworzymy zwierzęce miniatury, które razem z wycinankami umieszczamy w gazetce świetlicowej.

Teraz pozostaje nam tylko wymyślenie jesiennych zabaw na boisku szkolnym i zły czar jesiennych dni pryska!

20170918s.jpg

CO PŁYWA W MORZU BAŁTYCKIM?

11.09.- 15.09

Wydaje się, że z powodu niskiego zasolenia wód, w Bałtyku żyje niewiele zwierząt. Warto jednak wiedzieć, że nasze morze to nie tylko dorsze, flądry i foki szare! Aby poszerzyć swoją wiedzę na temat mieszkańców Bałtyku, nasi uczniowie wzięli udział w projekcie: „Co pływa w Morzu Bałtyckim?” Obejrzeli film dokumentalny i wykonali plakat z wizerunkiem ryb. Poznali dokładniej zagrożone gatunki ssaków - morświna, fokę szarą, fokę obrączkowaną. Tworzyli rebusy i krzyżówki z wykorzystaniem atlasów przyrody. Podsumowaniem tygodnia projektowego było wykonanie rozmaitych morskich stworzeń według własnego projektu. Powstały kolorowe rybki, które uczniowie łowili własnoręcznie zrobionymi wędkami.

CO NA SÓWKI W SZKOLE CZEKA?

4.09 – 8.09.2017

Przygodę szkolną czas zacząć! Początek roku szkolnego zaskoczył nas ogromem informacji dotyczących funkcjonowania naszej szkoły. Dzięki działaniom w świetlicy, najmłodsi z nas mogli dowiedzieć się, jak wygląda dzień w Gaudium et Studium. Szybko stało się jasne, kiedy w stołówce są pyszne śniadania, obiady i podwieczorki. Dzięki temu, że wykonaliśmy tematyczne, świetlicowe plakaty - poznaliśmy zajęcia, które szkoła oferuje nam po lekcjach. Z plakatów stworzyliśmy pierwszą gazetkę świetlicową. Zabawa w podchody pomogła nam poznać rozkład klas w budynku oraz lepiej zintegrować się w obrębie klas.

Naładowani pozytywną energią, jesteśmy gotowi na nowy rok szkolny!

20170904s.jpg

MAGICZNY ŚWIAT WIELKIEGO EKRANU

Tydzień poświęcony zgłębianiu tajników świata wielkiego ekranu był niesamowitą przygodą dla chętnych, chcących zajrzeć za „kulisy” tego, co dzieje się na szklanym ekranie. Okazało się, że nie trzeba wielkich rzeczy, by choć trochę zbliżyć się do tematu kina, filmu i tego jak on powstaje.

Świetlice oferowały zajęcia pozwalające, choć na chwilę, przenieść się do pozornie odległego świata wielkiego ekranu. Począwszy od poznania historii kinematografii i filmu animowanego, przez tworzenie animacji rysunkowych, do tworzenia filmu techniką fotoanimacji.

Można było zajrzeć do pierwszych filmów animowanych i porównać je z obecnymi produkcjami. Okazało się, że pierwsze wersje, znanych wszystkim przygód Myszki Miki i Kaczora Donalda, znacznie różnią się od wersji oferowanych widzom obecnie.

Niezwykle atrakcyjną formą działania, sprawiającą dzieciom najwięcej radości, było tworzenie gniotek przy użyciu balonów i mąki ziemniaczanej. Każda z nich prezentowała inne emocje wyrażoną za pomocą namalowanej flamastrem mimiki. Zajęcia łączyły ze sobą elementy plastyczne z nutką warsztatów teatralnych, doskonalących rozpoznawanie i nazywanie towarzyszących nam emocji. Jaka postać kryje się za maską? Na to pytanie dzieci poszukiwały odpowiedzi z równie dużym zaciekawieniem i zaangażowaniem.

Tworzenie masek przypominających postaci z różnych filmów i bajek było niezwykłą zabawą dla wielu odwiedzających w tym dniu świetlicę plastyczną.

Tydzień pełen magii, związanej z tym, co dzieje się na ekranie, dobiegł końca zbierając wiele wytworów pracy dzieci, a co najważniejsze dużo pozytywnej energii, zarówno dla prowadzących, jak i odbiorców – uczniów naszej szkoły.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne dni pełne nowych wyzwań i niespodzianek.

SOWA – MĄDRA GŁOWA ŚWIĘTUJE

12.10 – 16.10.2015 r

Drugi miesiąc roku szkolnego kryje za sobą wyjątkową datę, łączącą całą społeczność szkolną. To właśnie 14 października. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele z całego kraju świętowali Dzień Edukacji Narodowej. W naszej szkole zyskał on miano „Dnia Sowy”, która symbolicznie ją reprezentuje. Jest to wyjątkowy dzień, w którym nowo przyjęci uczniowie, poprzez rytuał pasowania, zostają przyjęci w poczet uczniów naszej szkoły.

„Dzień Sowy” jest dniem wolnym od zajęć szkolnych, w którym uczniowie realizowali specjalne projekty. Ich rezultatem były wyjątkowe pomysły na nowy mundurek szkolny czy projekty wyglądu szkoły w dalekiej przyszłości. Ten tajemniczy i niezwykły ptak symbolizujący mądrość, gościł także w naszych świetlicach, nie tylko w „Dniu Sowy”, ale również przez cały tydzień.

Uczniowie poprzez wizerunek sowy, widniejącej na szkolnym godle, poznawali jej symbolikę oraz powiązanie z Dniem Nauczyciela. Szczególnie często gościła ona w świetlicy „Podróże wyobraźni”, gdzie dzieci za pomocą aktywności twórczej zapoznawały się ze specyfiką tego wyjątkowego święta. Wynikiem prac uczniów były różnorodne sowy powstające nie tylko z papieru, ale również modelowane przy użyciu masy solnej. Uczniowie mieli okazje bliżej zapoznać się z godłem szkoły, szkicując jego wzór i poznając charakterystyczne elementy. Powstały także liczne prace przestrzenne, których wykonanie szczególnie radowało uczniów. Kolejny raz przydatne okazały się tekturowe rolki papieru, które wykorzystane były do wykonania przyborników szkolnych w kształcie sowy oraz sowich kukiełek. Tydzień ten był dla nas szczególnie łaskawy, ponieważ po wielu dniach jesiennej szarugi, wreszcie pojawiło się długo oczekiwane słońce. Pozwoliło to naszym uczniom zebrać najcenniejsze dary jesieni – wielobarwne liście i kasztany, których zastosowanie nie miało końca.

Motyw sowy pojawiał się także w pozostałych świetlicach, co wzbudzało entuzjazm dzieci. Miały one możliwość wkroczyć w tajemniczy świat mieszkańców lasu podczas projekcji filmu „Legendy sowiego królestwa” emitowanego w świetlicy „Świat ekranu”.

„Gimnastyka umysłu” z kolei, była miejscem aktywującym dziecięcą wyobraźnię poprzez tworzenie zagadek i sowich labiryntów. Jesienna aura sprzyjała zabawie na świeżym powietrzu, a „sowie podchody” z wykonanymi wcześniej kolorowymi maskami sów, miały wielu zwolenników bawiących się na boisku szkolnym.

Starsi uczniowie naszej szkoły aktywnie zaangażowali się w tworzenie happeningu celebrującego „Dzień Sowy” oraz czytając książki pomagali swoim młodszym kolegom wejść w tajemniczy sowi świat.

Z niecierpliwością oczekujemy przyszłorocznego świętowania, a na co dzień pozostajemy z symboliką, jaką niesie ze sobą nasz herb, bowiem sowa to… mądra głowa.

TYDZIEŃ Z PANIĄ JESIEŃ

Wraz z początkiem października do naszej świetlicy zawitała Pani Jesień. Pomimo chłodu, jaki ze sobą przyniosła, powitaliśmy ją z otwartymi sercami i zaprosiliśmy do wspólnej zabawy. Zainspirowani jej barwami, zapachem zabraliśmy się do tworzenia. Poprzeczkę postawiliśmy sobie dość wysoko, ponieważ za główny cel przyjęliśmy stworzenie takich prac, aby troszkę odczarować tę niezbyt lubianą porę roku. Cały tydzień w naszych salach przewijały się tematy jesienne, fruwały liście i kulały się kasztany. Dzieciom, a w szczególności dziewczynkom, najbardziej spodobały się jesienne bukiety, które tworzyły z liści klonu. Innego dnia tworzyliśmy jesienne pejzaże, wykorzystując przy tym liście, kredki, kolorowe papiery i wszystko, co wpadło nam pod rękę. Również dużym powodzeniem cieszyły się jesienne drzewa, które wykonaliśmy z rolek po papierze toaletowym. Podczas tworzenia wszystkich prac wykorzystywaliśmy różnorodne techniki, które pozwoliły nam tak pięknie wyeksponować uroki naszej polskiej, złotej jesieni.

Nasza Pani Jesień chyba była zachwycona, ponieważ cały tydzień hojnie obdarowywała nas ciepłymi promieniami słońca. Dzięki tak cudownej aurze nasze harce na świeżym powietrzu były przyjemniejsze. Po wspólnie spędzonym czasie na jesiennych zabawach, pracach i rozmowach pozostały efekty, które można podziwiać w naszej szkolnej świetlicy.

Wyniki naszych plastycznych działań wprowadziły nas w jesienne klimaty i teraz żaden deszcz, wiatr czy chłód nie jest nam straszny.

POMYSŁY NASZYCH UCZNIÓW W ŚWIETLICACH

28.09 – 02.10.2015 r.

W naszej szkole, w wybranych świetlicach, realizowane zostały pomysły naszych uczniów.

W świetlicy „Podróże wyobraźni” dzieci miały okazję popracować z igłą i nitką poprzez szycie sówek z różnych tkanin. Uczniowie rozwijając swoje zdolności manualne przygotowywali własne pompony z wełny oraz uczyli się tworzyć własną biżuterię z koralików. Była również okazja do tego, aby dzieci mogły popróbować wykonać odlewy różnych przedmiotów z masy solnej. Frekwencja dzieci w tych dniach była ogromna, stąd miłe komentarze naszych uczniów.

Karolina, lat 8: „Fajnie, że szkoła pozwala się dzieciom czasem pobrudzić.”

Amelka, lat 7: „Bransoletki są super! Chciałabym tworzyć takie co dziennie.

W świetlicy „Napowietrzne harce” młodzież miała okazję potrenować grę w piłkę siatkową pod okiem trenera. Dzieci bacznie słuchały wskazówek pani Agnieszki, nauczycielki wychowania fizycznego, chętnie angażowały się w ćwiczenia odbić dolnych i górnych.
Wiktor, lat 8: „Czekałem tak długo na piłkę siatkową, aż w końcu nadszedł ten dzień.

Kolejny pomysł dzieci realizowany w świetlicy, tym razem „Gimnastyki Umysłu”, to Akademia tańca, czyli nauka układu tańca nowoczesnego i wspólne tworzenie elementów tanecznych. Dzieci w rytm swojej ulubionej muzyki, bawiły się tańcem wraz z jego ogromną pasjonatką – panią Sylwią.

Tydzień pomysłów dzieci był dla nich bardzo ekscytujący. Dlatego z niecierpliwością czekamy na następne pomysły naszych uczniów.

SPRZĄTANIE ŚWIATA

21–25.09.2015 r.

Koniec września to czas, kiedy częściej myślimy o czystości naszej planety – w trzeci weekend września odbywa się na całym świecie międzynarodowa kampania, polegająca na zbiorowym sprzątaniu śmieci zalegających poza miejscami przeznaczonymi do ich składowania. Jej celem jest wzrost świadomości ekologicznej społeczeństw.

Także w naszej szkole zainicjowaliśmy tydzień poświęcony ochronie środowiska, segregacji śmieci. Pierwszym i chyba najważniejszym krokiem, jaki poczynili uczniowie w stronę życia w czystym środowisku było posprzątanie boiska szkolnego z pudełek, papierów, pojemników tam pozostawionych, np. po podwieczorku. Uczniowie chętnie podjęli się tego wyzwania. Szybko i sprawnie uporali się z zebraniem śmieci, ale co więcej, prawidłowo rozpoznali kolorystykę oraz oznaczenia na pojemnikach i dokonali segregacji śmieci. Tak czyste boisko oraz praca w to włożona, zmobilizowała do podjęcia decyzji o wprowadzeniu nowej zasady: Boisko jest miejscem zabawy, a nie jedzenia. Podwieczorki uczniowie zjadają w szkole.

Dużo też działo się w innych świetlicach. W „Podróżach Wyobraźni” temat ten zaowocował plakatami przypominającymi o konieczności segregacji oraz olbrzymią, „czystą” kulą ziemską, wykonaną z kulek bibuły – robi ogromne wrażenie.

Wszyscy kinomanii również w mieli okazję do refleksji na temat ekologii w czasie oglądania filmów: „Śniegusie ratują planetę” oraz „Było sobie życie – Była sobie planeta”.

Z kolei miłośnicy łamigłówek stworzyli grę planszową, której zadaniem było zebranie jak największej ilości śmieci.

Tydzień miną pracowicie, jednak dzieci wracały do domów z dużą porcją energii do większego dbania o naszą planetę (i tą małą, szkolną i tą dużą).

POPROJEKTOWE AKTYWNOŚCI

Miniony tydzień dostarczył nam wielu niezapomnianych wrażeń. Wyzwania projektowe wymagały pełnego zaangażowania wiedzy i energii utworzonych zespołów. Po całym dniu zmagania się z projektami uczniowie chętnie regenerowali swoje siły w świetlicowych klasach.

Niezwykle dużym powodzeniem cieszyły się „Na powietrzne harce”. Jesienna aura sprzyjała wszelkim zabawom na świeżym powietrzu. Te dzieci, dla których projektowe zmagania były inspiracją do podejmowania dalszych aktywności mogły kontynuować ją w świetlicy „Podróże wyobraźni”. I tak masa solna zmieniła się w kolorowe „muffinki” przyozdobione koralikami, które kusiły swoim wyglądem niejednego łasucha. Klocki LEGO przeobraziły się w miasta wybudowane przez małych budowniczych. Cyfry zmieniły się w rysunkowe zwierzęta. Mali odkrywcy nauczyli się tworzyć zawieszki w kształcie sowy oraz „sprężyniaste” pajacyki.

To był niezwykle emocjonujący czas, który wzmógł nasz apetyt na wyzwania, dlatego z niecierpliwością czekamy na kolejny projektowy tydzień.

ŚWIETLICA

Kto by pomyślał, że mamy już za sobą trzeci tydzień szkolnych przygód. Wszystko nabiera tempa i rozmachu. Nawet „MILCZĄCY ZAKĄTEK” tętni życiem. Uczniowie natchnieni nowymi siłami dzielnie starają się wdrażać zasadę „Co masz zrobić jutro, zrób dziś”. Zadania domowe piętrzą się, lecz nikogo nie zniechęca to do dalszej pracy.

Tydzień w świetlicach upłynął pod hasłem „Rozpocznij podróż z Gaudiuszem i Gaudettą”. Najmłodsi podopieczni Gaudium et Studium brali udział w podchodach, dzięki którym mogli poznać specyfikę oraz funkcjonowanie każdej z klas i pomieszczeń znajdujących się w budynku szkolnym oraz oswoić się z codziennym rytmem dnia, który będzie im towarzyszyć aż do końca czerwca.

Gaudiusze i Gaudetty wzięli los w swoje ręce. W świetlicy „PODRÓŻE WYOBRAŹNI” powstało magiczne pudełko, do którego każdy chętny może wrzucać swe najskrytsze pomysły na popołudniowe zajęcia. Teraz dopiero będzie się działo! A to jeszcze nie wszystko. Z rąk naszych „plastyków” wyszły cudownie puchate dzieła sztuki. Sowy- breloki. Teraz już nikt nie zapomni co skrywa godło GES.

 
Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności
AKCEPTUJĘ